Особливості виховання дитини

Батьки роблять усе можливе, щоб правильно виховувати своїх дітей: читають книги, присвячені вихованню дітей та ін. Але насправді ключ до гармонійних взаємин із дитиною простий: чим міцніші стосунки дітей і батьків, тим легшим є виховний процес.

Як зміцнити взаємини між батьками й дітьми?
Міцні взаємини дітей і батьків сприяють фізичному, емоційному та соціальному розвитку дитини. Дослідження свідчать, що здорові взаємини між батьками й дітьми позитивно позначаються як на дітях, так і на загальній сімейній атмосфері.

У чому ж важливість позитивних взаємин між батьками й дітьми?
• У батьків, які виховують дітей із любов’ю, виростають діти, здатні любити.
• Ваші стосунки з дітьми впливають на майбутнє дитини, її соціальне, фізичне та психічне здоров’я.
• Маленькі діти, які відчувають здорову й міцну прихильність до своїх батьків, мають великі шанси на щасливі та глибокі стосунки в дорослому житті.
• Дитина, яка має здорові взаємини зі своїми батьками, навчається регулювати свої емоції в складних ситуаціях.
• Зв’язок із батьками сприяє розумовому, мовному та емоційному розвитку дитини.
• Взаємини з батьками формують у дитини оптимістичну та впевнену соціальну поведінку.
• Участь батьків у повсякденному житті дитини сприяє поліпшенню її успішності в школі й розвитку навчальних навичок.

Зв’язок між батьками й дітьми повинен бути не тільки сильним, а й гнучким, тому що не можна поводитися з десятирічною дитиною, як і з трирічною. У кожному віці взаємини батьків і дітей мають свої особливості.
1. Дитинство – взаємини, засновані на теплоті й безпеці. Перші півроку життя немовлята здебільшого споживають їжу, сплять і плачуть, а батьки годують, беруть їх на руки і міняють їм підгузки. Така взаємодія формує очікування батьків і дітей один від одного.

Коли дитина голодна, вона починає вередувати. Під час годування її потреба задовольняється, і вона щаслива. Батьки також відчувають щастя, бо змогли задовольнити потреби дитини. Коли батьки люблять дитину й доглядають її, тобто виконують свою основну функцію у її вихованні, то формують із нею чіткі й унікальні взаємини.

2. 1–3 роки: перший соціальний досвід.
Коли дитина починає ходити, батьки вчать її правильної поведінки, пояснюють їй, що добре, а що погано, заохочують її гарну поведінку. Батьки допомагають дитині соціалізуватися й готують до життя в суспільстві.

3. Дошкільний вік: визначення стилю виховання.
Взаємини батьків і дітей у цьому віці визначаються обраним стилем виховання. Дослідження свідчать, як почуваються діти, батьки котрих дотримуються різних стилів виховання:
діти демократичних батьків упевнені в собі, щасливі й цілеспрямовані;
діти авторитарних батьків нещасні, невпевнені, схильні до страхів;
діти ліберальних батьків не мають достатньо розвинених соціальних навичок, безвідповідальні, погано дають раду своїм емоціям;
діти індиферентних батьків мають більше проблем із поведінкою й емоціями, ніж решта однолітків.

4. Шкільний вік: пізнання навколишнього світу.
Ідучи в школу, дитина переносить свою увагу із сім’ї на однолітків, але це не впливає на динаміку взаємин між батьками й дітьми. Навички дитини в соціальній і пізнавальній сферах розвиваються, вона здобуває новий соціальний досвід за межами сім’ї.

Як той чи інший стиль виховання впливає на дитину шкільного віку?
демократичний стиль виховання сприяє розвитку в дітей соціальних навичок і високої самооцінки;
авторитарний стиль призводить до низької самооцінки дитини, недостатньої розвиненості в неї соціальних навичок, спричиняє агресивність;
ліберальний стиль формує в дітей імпульсивність, агресивність і безвідповідальність.

Тож, після прочитаного можемо зробити висновок, що в наших руках майбутня реалізація наших діточок. Для досягнення ефективного резльтату пропонуємо Вам заняття “Мама і я“, які сприятимуть укріпленню ще більшої прихильності дітей до батьків, а також більшому розумінню своїх дітей та їх особливостей.

З любов’ю і теппом, Ваш Ami Club 🙂

Поділитися у соц.мережах: Twitter Facebook Google+