Як часто ви говорили або чули фрази такого змісту: “Ти ж хлопчик, не плач!”, Або “Аяяй, ти ж хлопчик, як тобі не соромно плакати, терпи!” ⠀

На жаль, у гонитві за мужністю і самостійністю, ми, батьки, можемо виростити емоційно холодну людини. ⠀

Накладаючи заборону на сльози і на вираження емоцій, ми помилково вважаємо, що так виростимо справжнього чоловіка. ⠀

Насправді ж маленькій дитині належить в цьому світі познайомитися з безліччю почуттів, у її житті будуть відбуватися різноманітні ситуації, які будуть викликати далеко не завжди позитивні відчуття. Виражати емоції потрібно і дуже важливо, а нам, батькам, важливо допомогти дитині їх ідентифікувати і постаратися навчити дитину справлятися з ними. Абсолютно не важливо дівчинка це чи хлопчик. ⠀

Що помилково може засвоїти хлопчик, якому забороняють плакати? ⠀

– Сором. Часто дитину соромлять через те, що вона плаче, а це може сформувати у неї установку на те, що вираз почуттів – це соромно і неприйнятно. Згодом їй буде складно висловлювати абсолютно будь-які емоції, навіть такі, як: турбота, увага, співчуття, співпереживання тощо. Людина стає емоційно сухою. ⠀

– Те, що я відчуваю – неважливо; коли батьки і оточуючі знецінюють почуття, які відчуває дитина. Ми часто чуємо вислів: «Та ладно? Це подряпина, хіба тобі може бути боляче?»І у хлопчика формується установка: я не важливий, які б сильні емоції я не відчував, вони не важливі. У момент болю йому так важливо бачити, що батько співпереживає йому. Для вас це може бути дрібниця, а для дитини – величезна трагедія, що не зменшуйте її почуття. ⠀

– Гендерна нерівність. Хлопчику з малих років стверджують про те, що він має якісь обмеження у силу того, що він народився хлопчиком. А це зовсім  неправильно, адже ми всі так прагнемо до рівності. І ккожному з нас хочеться бачити поруч із собою чуйну, добру і розуміючу нас людини. ⠀

Будьте поруч у момент болю і співпереживайте вашому синові. Нехай він бачить, що його приймають. Скажіть дитині про те, що вона відчуває, проговорите це в слух: «Я бачу, тобі боляче, тому що ти вдарився» і прийміть вашого сина з його сльозами і справжніми живими емоціями.

Дуже багато фраз з нашого дитинства ми автоматично переносимо на нашу дитину! Найчастіше вони вимовляються дуже швидко, автоматично і не завжди ці фрази позитивно впливають на нас і на нашу дитину! ⠀

«Ще маленький, щоб сперечатися!», «Що значить не хочу, через не хочу!», «Не говори дурниць», «Ти ж дівчинка / хлопчик, хіба так можна?», «Звідки у тебе руки ростуть?» – і це тільки те, що згадалося відразу! ⠀

Впевнена, що у всіх знайдеться кілька фраз подібного змісту!

Ми не замислюємося, який посил цієї фрази нашим дітям, а дарма!

Часто вони вбивають у дитині ініціативність, бажання і прагнення взагалі будь-якої дії і, звичайно ж, істотно занижують її самооцінку. ⠀

Ми виросли і тепер можемо самі вибирати ті фрази, які повинна чути від нас дитина! Ми можемо навіть повторювати їх самому собі, звертаючись до своєї внутрішньої дитини!

– Я люблю тебе не дивлячись ні на що. ⠀

– Дякую тобі / Дякую! ⠀

– Я люблю тебе, навіть коли ти злишся на мене і навіть тоді, коли я злюся на тебе! ⠀

– Якби я могла вибрати будь-яку дитину на всій планеті, я все одно б вибрала тебе! ⠀

– Мені подобається, коли ми робимо щось разом! ⠀

– Я вірю в тебе! ⠀

– Я поважаю тебе, твій вибір, твоє рішення! ⠀

– Це буде не легко, але я впевнена, що ти обов’язково впораєшся! ⠀

– Що ти про це думаєш? ⠀

– Мені дуже важлива твоя думка! ⠀

– Ти можеш розраховувати на мене. ⠀

– Навчи мене робити так, як робиш це ти! ⠀

– Я пишаюся тобою! ⠀

– Ти повинен цим гордитися. ⠀

– Навіть коли ти далеко, моя любов і підтримка поруч з тобою!

Що ви відчуваєте, коли читаєте ці фрази?

Ми звикли до того, що стрес – це щось страшне і те, з чим необхідно бороться! ⠀

І частково це вірно, тривале перебування у стресовому стані може негативно відбитися на вашому здоров’ї та навіть привести до серйозних психосоматичних захворювань. ⠀

Але стрес – це невід’ємна частина нашого життя! Це механізм адаптації до нових життєвих умов. ⠀

Виходячи із зони комфорту ми потрапляємо в стресову ситуацію, але якщо не виходити з цієї зони, то ми не зможемо жити наповну. ⠀

Наша мета повинна полягати у тому, не прагнути побороти стрес, а навчиться не втрачати себе за будь-яких стресових ситуаціях. ⠀

Живучи повноцінно яскравим, барвистим, сповненим новими враженнями життям ми постійно будемо стикатися зі стресом. Це про наші власні можливості і про подолання внутрішніх меж і бар’єрів! ⠀

Тому не бійтеся стресів, вони бувають не тільки в негативному сенсі! Пам’ятайте про те, що в такій ситуації вам важливо привернути вашу увагу до себе і приземлитись. Відчуйте, чи впевнено ви стоїте на ногах і переносіть центр уваги на щось інше! ⠀

Не бійтеся! Живіть і кайфуйте на повну, разом із виходом із зони комфорту і з невеликим стресом від того, що відбувається щось чудове!

Чек-лист – це такий контрольний список справ і завдань, які потрібно виконати або перевірити. ⠀

Навіщо дитині чек-лист? ⠀

Можливо ви і праві, це не гостра необхідність, але це той метод, який допоможе вам встановити чіткі рамки і межі ваші і вашої дитини. ⠀

Завдяки чітко відпрацьованому плану ви зможете перестати кричати на дитину і стимулювати її до самостійності! ⠀

Ця методика буде ефективна вже з 2,5-3-х років і вона особливо допоможе вам при підготовці малюка в садок. ⠀

Батькам буває дуже  не легко зібратися, одягнутися і вийти з дитиною вчасно! Часто величезні труднощі викликає те, що дитина не хоче сама одягатись, чистити зуби і снідати! ⠀

Коли у дитини буде свій чіткий графік дня, де за виконаними вчасно завданнями буде слідувати заохочення, то це почне працювати як стимул і мотивація. ⠀

Наприклад у вас на збори є 40 хвилин: ви повідомляєте дитині, що після того, як вона поснідає, почистить зуби і одягнеться, то отримає порцію ранкових мультиків. І час перегляду пропорційно збільшується при скороченні часу на збори. ⠀

Як скласти чек-лист? ⠀

– Обговоріть заздалегідь з дитиною все те, що ви робите протягом дня і що потрібно робити. ⠀

– Підберіть заздалегідь картинки, які будуть відповідати тому, що ви робите протягом дня з малюком. Або приготуйте олівці і фломастери для того, щоб самим намалювати картинки. ⠀

– Приклейте або намалюйте ваш розпорядок дня разом з дитиною. Важливо робити це разом, щоб дитина виявляла інтерес до цього! І не переживайте якщо будуть малюнки не чіткі, адже завдання у нас з вами полягає зовсім в іншому.

– Тепер ви не змушуєте дитину щось робити, а прямуєте наміченим вами і вашою дитиною плану. ⠀

Звичайно ваш чек-лист і домовленості з дитиною будуть відрізнятися в різні періоди її життя, і вам постійно потрібно буде його міняти і підлаштовуватися. Але повірте, це буде давати 100% результат!

Свобода не означає вседозволеність!

Дитина заходить до кімнати і бачить все навколо: тверду підлогу, м’який диван, незрозуміле відро, картину, ручки, книжки, блискучу люстра, лампочку, щось цікаве незрозумілої форми лежить на столі … перераховувати можна безкінечно!

Досить просто оглянути все навколо.

Що бачить дитина? Їй неймовірно хочеться всього торкнутися, понюхати, спробувати … вивчити.

Нове – завжди привабливе для дитини!

Так влаштована дитяча психіка, це абсолютно нормально! Її навколо вабить абсолютно все!

Важливо дати дитині можливість вивчати світ, допомагати і підтримувати її у цьому.

Вивчайте світ разом з вашим малюком з раннього віку, як тільки вона починає проявляти інтерес до всього!

Досліджуйте предмети навколо, нюхайте квіти, розглядайте картини і розповідайте малюку про все, що він бачить навколо – це сприяє його здоровому розвитку.

Найважливіше у вихованні дитини – це мама, яка знаходиться в ресурсному стані!

Нічого більше не має такої значної ролі, як мамине самопочуття.

Ні іграшки, ні подорожі, ні спорт, ні дрібна моторика, ніщо так не впливає на дитину як внутрішня атмосфера в будинку і в першу чергу ті емоції і той стан, в якому знаходиться мама.

• Мама в ресурсному стані із задоволенням знаходиться поруч з дитиною, вона з радістю грає і придумує ігри для неї. ⠀

• Така мама спокійно реагує на те, що дитина забруднилась самі і забруднила підлогу кухні коли їла. ⠀

• Вона радіє досягненням малюка і дає йому можливість самому пробувати, не супроводжуючи кожну його дію криком. ⠀

• Така мама не сварить дитину за розбиту тарілку або невчасно поставлене запитання. ⠀

• Вона читає книжку перед сном з величезним задоволенням, а не переглядає інстаграм. ⠀

• Вона поряд і підтримує дитину, коли вона вдарилась об стілець, а не кричить на неї.

Добре, що ми замислюємося про те, як правильно виховувати дитину! Але найважливіше почати спочатку із себе.

Безумовно, складно почати просити про допомогу. Знову почати відпрошуватися у батьків і просити їх посидіти з малюком. Складно попросити допомоги у подружки або залишити дитину на півдня з татом самого. Іноді нам краще посидіти 20 хвилин в телефоні, адже зовсім немає сил сходити в душ у цей час. Так, тепер ми мами, і нам тепер постійно потрібно напружуватись самим і просити про допомогу інших. Цьому необхідно вчитися! Адже найважливіше у вихованні дитини, це виховання його батьків!

Коли ми цікавилися цим в останній раз? ⠀

Але ж мрії – це ще неусвідомлені цілі вашої дитини, яких вона може і хоче прагнути. «Це тобі не потрібно!», «Навіщо тобі це?», «Такого не буває, повна нісенітниця!», «Це дорого, і не для тебе …». ⠀ Як часто діти чують такі фрази? Чи не обрізайте крила вашій дитині. Дайте їй можливість мріяти і фантазувати!

У мрії та фантазії є певні відмінності, але і ті, й інші вносять незамінний внесок в розвиток вашого малюка. ⠀

Мрії стають цілями, а фантазії – розвивають творчий потенціал дитини, допомагають впоратися дитині з її страхами, думками, а також дають можливість нам, дорослим, зрозуміти, що ж діється у душі нашого малюка. ⠀

Фантазуючи, дитина може розкрити ті переживання або ті потреби, які їй необхідні на даний момент. ⠀

Наприклад, дитина хоче у казку, де багато добрих фей і чарівників, які піклуються про неї – можливо, вашому малюкоі необхідно більше любові, турботи і уваги. Вигадані друзі і власний світ це теж може вказувати на те, що дитині недостатньо спілкування і уваги. Фантазуйте разом. Запропонуйте дитині, відправиться у її казку, які персонажі там будуть? Ким буде ваш малюк? А ви? ⠀

Мріючи, дитина несвідомо ставить собі мету. Ми можемо визначити, що це за мета і посприяти її досягненню. Наприклад, дитина хоче малювати мультики – батьки віддають його в спеціальну школу, або дитина хоче кружляти як сніжинка, балерина – батьки віддають дитину на танцювальний гурток. ⠀

Важливо нам, батькам, приймати мрії нашої малечі. Ця та область свободи, яку ми не можемо контролювати і направляти. Але завдяки мріям і фантазіям ми можемо зблизитися з нашими дітками, дізнатися їх краще і зміцнити довіру. ⠀

Звичайно, ми далеко не завжди можемо купити дорогу іграшку, про яку мріє малюк, не можемо навчити її мови тварин. Але ми можемо у першому випадки (мрія) почати планувати бюджет разом з дитиною, пояснити їй, скільки часу необхідно відкладати певну суму, щоб ми могли здійснити її мрію. У другому випадки (фантазія) ми можемо відвести дитину в зоопарк і жартівливо спілкуватися вигаданою мовою тварин, пограти з дитиною у її вигаданому світі і подарувати їй те спілкування, яке дитині необхідно на даний момент.

Давайте докладемо максимум зусиль, щоб мрії збувалися. Тоді вже в дорослому житті дитині буде набагато простіше ставити собі високі цілі. Він не буде їх боятися, буде легше переносити падіння і невдачі, адже дитина буде знати, що її мрії обов’язково збудуться.

Казки для дитини це світ  чудес і доброти. ⠀

За допомогою казки можна розповісти дитині про все на світі, можна корегувати її поведінку, мотивувати дитину на успіх, допомогти подолати труднощі, злість, страх. Можна розкрити творчий потенціал дитини, розширити її свідомість, заспокоїти, допомогти розслабитися і багато іншого. ⠀

Казкотерапія – це метод арт-терапії, за допомогою якого ми, дорослі, можемо корегувати поведінку дитини, впливати на її особистість і допомагати долати труднощі. ⠀

Існують різні види казок і вони по-різному впливають на психіку вашого малюка. Максимально ефективні та доступні для нас – це терапевтичні і медитативні казки. ⠀

Терапевтичні казки – це казки, сюжет яких максимально адаптований під ту проблемну ситуацію, яка зараз хвилює малюка. Дітки занурюються у чарівний світ і долають разом з Зайчиком, Мишкою або будь-яким іншим казковим персонажем всі ті труднощі, які зустрічаються на шляху. ⠀

Дуже важливо проаналізувати казку, яку ви читаєте, наскільки вона відповідає тому, що ви хочете донести дитині. Набагато краще постаратися самому скласти казку з улюбленим персонажем вашого малюка. Так казка буде максимально ефективна. ⠀

Медитативні казки допомагають дитині розслабиться. Їх дуже ефективно застосовувати перед сном.

В даному випадки сюжет не особливо важливий, головне інтонація і задіяння п’яти органів почуттів: нюх, дотик, зір, слух і смак. ⠀

Розповідаючи таку казку намагайтеся описувати предмети задіюючи ці почуття. Так дитині буде простіше розслабиться, заспокоїтися, і налаштуватися на міцний здоровий сон.

Зазвичай цей період охоплює вік від 2-х місяців до 1-го року малюка. У цей проміжок часу спілкування з дорослим відбувається на безпосередньо-емоційному рівні. ⠀

Дитина цілком залежить від дорослого і всі пізнавальні процеси вона реалізує у стосунках з мамою або з її допомоги.

Дитина спілкується з вами, видаючи крик. Що б не сталося: холодно, жарко, хоче їсти, спати.

Саме крик – це звернення вашого малюка до вас і це те єдине, що дитина може використовувати для того, щоб вижити. ⠀

Тому так важливо реагувати розумно на вимоги малюка і розуміти, що крик, це абсолютно нормальне явище на даному етапі життя вашої дитини. ⠀

Перевертання зі спинки на животик, сидіння на стільчику, повзання, а потім перші самостійні кроки і мовлення – це щось нове, що відбувається з вашим малюком протягом першого року життя. Уявляєте, які колосальні зусилля дитина робить? ⠀

Будьте поруч і підтримуйте на всіх цих етапах малюка. Відчувайте його настрій і заохочуйте прагнення до самостійності. Головне завдання батьків під час кризи першого року життя малюка, це приймати і розуміти бажання дитини до пізнання навколишнього світу. Чи не забороняти йому абсолютно все. В основному проблеми виникають, коли заборон занадто багато або вони взагалі відсутні, тому важливо знайти вашу «золоту середину». ⠀

Прислухайтеся до вашого малюка, його бажань, любіть його, бережіть і завжди взаємодійте. У цьому віці все залежить від поведінки дорослих, від їхнього терпіння, мудрості і тактовності.

Допомога іншим людям, це в першу чергу про емпатію, про розуміння інших людей, співпереживання і готовності прийти на допомогу. Почуття коли ти, допомагаючи комусь, відчуваєш у середині приємні відчуття. ⠀

Важливо у дитини розвивати цю якість ще з раннього віку. Але допомагати дитина повинна за власною ініціативою і тільки таким чином це буде викликати у неї позитивні почуття і сприятливо впливати на неї. ⠀

Дитина з самого раннього віку готова приходити на допомогу батькам. ⠀

Не пропустіть цей момент і заохочуйте її прагнення.

Батькам необхідно запастися терпінням, адже залучати дитину до виконання тих чи інших доручень необхідно за допомогою домовленостей, а на це не завжди вистачає часу. Хочу запропонувати вам приблизний список того, що ваша дитина може (а іноді навіть дуже хоче, а ми не дозволяємо) робити по дому у різному віці:

• 1 рік – вчитись їсти самостійно (давайте їй можливість самому їсти ложкою);

• 2-3 рочки – може допомогти вам у виборі речей для неї, може роздягнутися / одягнутися сам, допомогти вам приготувати їсти (не без хаосу звичайно на кухні), збирає іграшки;

• 3-4 рочки – може допомагати мити посуд, миє сам ручки, чистить зуби, замітає;

• 5-6 років – допомагає розстеляти і застеляти ліжко, витирає пил;

• 7-9 років – підтримує чистоту у своїй кімнаті, пилососить, розвішує білизну,

• 10 – 13 років – дитина може приготувати обід для всіх, допомагає вам з покупками в магазині (бере участь у виборі), допомагає у генеральному прибиранні квартири.

• 14-18 років – дитина може планувати, розставляти пріоритети і розпоряджатися своїм часом. Робить все вищеперерахованому без нагадувань.

Звичайно це приблизний перелік всього того, що може робити ваша дитина.

Не забувайте, що список обов’язків для малюка може варіюватися, і якщо вона не хоче мити посуд, то може з задоволенням, наприклад готувати. Відкладіть улюблену справу. Запропонуйте через час повернутися до цього.

Головне хваліть дитину, їй потрібно відчувати свою важливість.

Запитуйте, чи згодна дитина з тією кількістю покладених на неї обов’язків? Переглядайте їх, і пояснюйте, що робить по домі кожен з вас.

Кожен вносить свій внесок у сім’ю і тільки одній людині несправедливо працювати на благо всіх інших.

Отримуючи подяку і визнання від батьків, відчуваючи, що завдяки допомозі по дому, мама стала проводити з ними більше часу, і що в родині стало спокійніше, дитина не відмовиться від виконання своїх обов’язків. Вона буде ставитися до цього з розумінням.

Кожен з батьків намагається зробити все, для того, щоб його малюк розвивався однаково зі своїми однолітками! І як же ми переживаємо, якщо малюк не говорить так, як його вони.

Як і що повинен говорити ваш малюк у віці до 3-х років? ⠀

В першу чергу хочу сказати, що норм, як таких нема, вони лише умовні. ⠀

Кожна дитина абсолютно індивідуальна і росте вона у різному середовищі і з різним обсягом інформації навколо. ⠀

Якщо ж дитина у 2 роки не вимовляє ніяких слів – то це привід звернутися до фахівця, а якщо ж вона просто говорить менше ніж однолітки, то не варто хвилюватися!

Для розвитку мовлення необхідно у першу чергу створити сприятливе середовище навколо дитини: ⠀

• Говоріть з дитиною про все, розповідайте що вас оточує, що ви граєте, що готуєте тощо. ⠀

• Намагайтеся розвивати в дитині образне мислення. Малюйте картинки і описуйте, що там зображено, придумуйте історії до зображеного. Оскільки в цьому віці дитяче мислення образне, їй буде набагато легше зрозумілий сенс ваших слів. ⠀

• Дрібна моторика також сприяє розвитку мови. Дайте можливість своїй дитині вивчати світ: збирати дрібні іграшки, торкатись камінчиків, перебирати пісочок та різні крупи. ⠀

Розвиток дитини відбувається стрибкоподібно, не переживайте! І в якийсь момент, дитина обов’язково почне з вами розмовляти пропозиціями.

Ця інформація необхідна абсолютно кожному з батьків. Тоді, коли ми знаємо, що нас чекає, ми можемо себе підготувати до цього. ⠀

Ми можемо заздалегідь вивчити ту чи іншу проблему для того, щоб допомогти нашій дитині з нею впоратися максимально мінімізуючи негативні емоції. ⠀

Існує 6 періодів кризи дитини. Більшість з них у всіх на слуху. Але хотілося б їх озвучити. Вік приблизний, і в залежності від індивідуальних особливостей дитини може відрізнятися у будь-яку сторону з інтервалом у півроку. ⠀

Криза новонародженості (дитячий вік; від 2 місяців до 1 року); ⠀

Криза 1-го року (ранній вік; від 1-го до 3 років); ⠀

Криза 3-х років (дошкільний вік; від 3-х до 7 років); ⠀

Криза 7 років (шкільний вік; від 8-ми до 12 років); ⠀

Криза 13 років (пубертатний вік; від 14 до 18 років);

Криза 17 років (навчально-професійна діяльність; від 17 років). ⠀

Нам, батькам і вихователям, необхідно зрозуміти те, що кризи у дитини – неминуче. ⠀

Більш того, вони навіть корисні для нашого малюка. Дитина росте і у нього змінюються потреби. Її поведінка у період кризи – це той сигнал, який дитина дає нам, що б її почули. Адже під час кризи у дитини формуються нові якості, і вона переходить на новий рівень життя.

Під час кризового періоду вашій дитині необхідна підтримка і розуміння. Любіть і поважайте її. Дотримуйтеся з чоловіком / дружиною одних і тих самих правил. Щоб дитині не доводилося метушитись  між вами. Давайте можливість вашій дитині бути самостійним (рамки залежать від віку). Нехай дитина помиляється, адже тільки так вона зможе отримати свій власний життєвий досвід і потім зробити правильний вибір.

Поважайте особистий простір вашої дитини. Запитуйте дозволу, якщо хочете у неї щось взяти. Обов’язково дякуйте за допомогу. Не робіть вибір за вашу дитини, а краще допоможіть їй самій прийняти рішення. Підведіть її всілякими питаннями до власної відповіді. Особливості кожної кризи ми з вами будемо розглядати у наступних постах.

Базова самооцінка людини формується ще в ранньому дитинстві. У перші 5-6 років життя дитини. Протягом усього подальшого життя вона може змінюватися, але не суттєво.

Від природи самооцінка дитини висока, але при соціалізації вона може змінюватися під впливом оточуючих. Завдання батьків і вихователів не перетворити базове: «Я індивідуальний, я класний» у «Я нічого не можу, я поганий».

Чи часто зараз діти чують такі слова як: «немає», «не можна», «не зараз», «краще не треба», «не відволікай», «зроби сам», «мені не до цього зараз»? На жаль дуже часто.

Для нейтралізації цих виразів спробуйте якомога частіше вживати позитивні слова, такі як: «Так», «Ти зможеш», «У тебе все вийде», «Спробуй ще раз», «А як ти сам вважаєш», «Я поруч», «Я з тобою», «Я тебе уважно слухаю», «Я пишаюся тобою».

Хіба не чудово, коли ми говоримо такі слова нашій дитині. Навіть ми, дорослі, маємо позитивні відчуття, коли нам таке говорять.

Намагайтеся хвалити дитину. У цьому віці їй це просто необхідно. Їй вкрай важливо відчувати, що ви підтримуєте і поважаєте її думку. Але зараз ми говоримо про здорову похвалу. Говоріть, що дитина все зможе, пробуйте разом з нею і радійте, коли у неї все ж вийде! Важливі так само чітко встановлені і озвучені правила в сім’ї. Їх повинно бути не багато, але вони обов’язково повинні бути для регуляції поведінки дитини. Правила допомагають забезпечувати відчуття безпеки, але вони не повинні відбивати бажання у неї експериментувати, діяти і пізнавати.

Але не тільки наші слова формують самооцінку дитини. Велику роль в становленні дитиною адекватного сприйняття самого себе грає ваша власна самооцінка. Дитина в перші роки життя копіює батьків, вона відображає поведінку і загальний емоційний стан сім’ї. Тому дуже важливо батькам, в першу чергу, самим бути впевненими в собі і мати здорове самосприйняття.

Поважайте точку зору вашої дитини. У 2-3 роки дитина вже самостійно може вибрати те, що їй подобається (одяг, іграшку, книжку) не лишайте її цієї можливості.

Будьте уважні до своєї дитини: ваша любов і інтуїція підкажуть, як правильно вчинити. Заохочуйте позитивну поведінку дитини, хваліть за успіхи і підтримуйте при поразках. І незабаром ви побачите, як вона впевнено піде по життю самостійно.

Раніше були моделі з Глянцевих журналів, а зараз ідеальні мами з Інстаграму!

Це дійсно так. Просто неймовірна кількість жінок, які ведуть свою соціальну сторінку, викладають фото того, як вони можуть все!

Ідеальні мами, які встигають займатись спортом, виділяють час на саморозвиток, відпочинок, приготування їжі, ще й приділяють час дитині (іноді навіть і не одній) з гарним манікюром та ідеально зачікою.

У цього показового ідеалізму завжди є помічники. Або дівчата не з цієї планети, або вони дещо знають! Так, можливо багато всього встигнути, але потрібно знати кілька секретів!

Ви повинні чітко знати, що саме вам потрібно і розподілити ці справи на групи. Частину справ ви віддаєте комусь іншому, частину розподіляєте на деякий проміжок часу, а частину просто не виконуєте! Багато що, насправді, і робити не потрібно. Якщо для вас «бути ідеальною мамою» прирівнюється до кількості виконаних завдань, то планування ваше все.

А якщо вам необхідні ідеальні стосунки з родиною та оточуючими вас людьми, то секрет полягає в любові! Любов в першу чергу до себе, до рідних і до оточуючих.

Прагнення до ідеалу зазвичай призводить людей до психічних розладів. Тому не намагайтеся бути ідеальною мамою, намагайтеся бути гармонійною

Дайте собі право на помилку, ви ж жива! Ви маєте право бути втомленою і заслуговуєте на відпочинок – це нормально.

Іноді якщо у вас пригоріли котлети, можна замовити додому піцу, а якщо на поличці «приліг» пил, то можна і самій прилягти відпочити.

У кожного свій темп і свій спосіб життя. Ви ніколи не будете такою ж, як будь-яка інша людина. Ви повинні бути ідеальною версією самої себе і тоді ваше життя буде ідеальним саме для вас!

У кожній сім’ї свої правила та межі дозволеного. Хтось вважає, що дитина мусить обов’язково прибирати за собою і всіма можливими способами примушує її прибирати. Є такі батьки, які вважають, що дитину не потрібно взагалі ні до чого примушувати. Безумовно саме вам вирішувати в якому віці та як навчати дитину порядку та акуратності.

Але, якщо ви вже прийняли таке рішення, то за для позитивного результату хочу запропонувати вам деякі поради. 

1. Якщо ваша дитина ще тільки починає свою активну діяльність і ще не зовсім орієнтується що ви їй кажете, то почніть разом з нею прибирати іграшки.

2. Намагайтесь говорити доброзичливим голосом, прибирання не має стати для дитини покаранням.

3. Намагайтесь бути для дитини прикладом і так само прибирайте речі за собою, адже зараз ваша дитина вас повністю наслідує.

4. Якщо місце, де зберігаються іграшки, буде яскравим, то дитині буде значно цікавіше складати туди речі. Можна на коробочку, де зберігаються іграшки, наклеїти разом з дитиною машинки, кубики, чи інші наліпки. Так і збирання іграшок можна перетворити у цікаву гру.

5. Прибираючи іграшки пояснюйте дитині навіщо ви це робите. 

6. І не пред’являйте дитині ультиматум – коли прибереш я тобі почитаю, поцілую, розповім казку. Бо за таких умов дитина може зробити хибний висновок, що вашу любов їй потрібно постійно заслуговувати. 

У цьому віці любов дитина асоціює з увагою, отриманою від вас, якісно проведеним часом з нею. Якщо ви дотримуєтесь цих порад: ви доброзичливі, розмовляєте з дитиною, терпимі до недосконалості вашого малюка, заохочуєте, пояснюєте навіщо все це робити та власним прикладом демонструєте охайність, то через деякий час ваша дитина привчиться виконувати прибирання самостійно. Враховуйте вік вашої дитини та намагайтесь не квапити її, і у вас обов’язково все вийде.